Recenze: Syndicate – sci-fi FPS ze staré školy | Buchtič blog o IT a PC Buchtič blog

... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth. »

Recenze: Syndicate – sci-fi FPS ze staré školy

14 Bře 2012

SyndicatePíše se rok 2069, státní zřízení tak je známe dnes, již neexistují. Celý svět s více jak 15 miliardami obyvatel ovládají mocné korporace neboli syndikáty a lidé jsou vybaveni elektronickými čipy. Jak již to tak bývá, ten kdo má moc se z ní časem pomátne a tak mezi sebou bojují hned tři syndikáty. V roli Milese Kila agenta jednoho ze syndikátů (EuroCorpu) jste dostali nejnovější generaci čipu Dart a vyrážíte do boje proti ostatním v duchu vytvoření absolutní vlády. „I am a weapon, command me.“

Čip Dart 6 je skutečně hi-tech záležitost, jelikož s ním můžete ovládat pouze pomocí mysli veškerou elektroniku. Pokud po vás zrovna kupříkladu střílí vrtulník, není nic snadnějšího než jej vyřadit z provozu. Další vymožeností je speciální Dart režim, při kterém dojde ke ztmavení obrazovky a následnému oranžovému zvýraznění nepřátel, elektroniky a také ke zpomalení času. Výhodou je, že Dart vidí skrz zeď, takže můžete mít neustále přehled o pozicích nepřátel. Bohužel nejde moc dobře využít před výpadem do místnosti, jelikož nepřátelé se vygenerují skriptem až poté co přejdete určitý bod.

V samotných soubojích vám dále přijdou vhod možnosti ovládnutí protivníků. Můžete je dočasně ochromit, ovládnout je aby chvíli bojovali po vašem boku nebo donutit spáchat sebevraždu.

Dart režim není samozřejmě nekonečný. Dobíjí se automaticky, ale pro rychlé dobití postačí headshot. Syndicate se trochu cinknutý žánrem RPG, proto si jednotlivé schopnosti včetně právě doby trvání bullet time můžete prodloužit pomocí čipů, které získáte zabitím nepřátelských agentů.

Právě souboje s agenty, resp. bossy jsou tou nejotravnější záležitostí. Není na nich krapet nic zajímavého, jde o štěstí a navíc trpí nevyváženou obtížností. Některé pokoříte napoprvé, ale u jiných bude restartovat hru a v té chvíli budete rádi za inteligentně nastavené checkpointy, jelikož koridor je úzký a není moc možností kam před nimi utéct a odstřelovat je například zdálky. Primitivní krycí systém, který funguje jen u některých překážek a lze se pouze vyklonit nad ně moc často také nevyužijete.

Pro případ nouze je vhodné nosit sebou pořádný kanón, a že zbraní je na výběr dostatek. Od klasické pistole a brokovnice přes vymazlené kulomety s různými režimy střelby až po naváděné střely, které po označení nepřítele doletí klidně až za roh. Umělá inteligence nepřátel je na solidní úrovni a místy se musíte hodně co činit, abyste jejich nátlaku odolali, což dodává přestřelkám šťávu. Nejvíce zábavy si užijete ve chvíli, kdy se vám podaří ukořistit těžký kulomet nebo plamenomet, zpravidla po překonání mini bosse, protože s nimi jste téměř nepřemožitelní.

Po vzoru současných akčních her, hlavně posledního Battlefieldu, musíte v určitých situacích opět mačkat klávesu jak zuřiví a doufat, že se něco stane. Ptali se někdy vývojáři hráčů, zda to chtějí nebo je to „cool featura“, bez které nemohou žít, a jen mě přijde zcestná?

Syndicate je po delší době jednou z mála her, ve které ačkoli se hraje na příběh, máte jasně definované ukončení mise, přičemž chybí videa mezi nahráváním jednotlivých levelů. Díváte se tak na statistiky podobně jako na konci zápasu v libovolném multiplayerovém FPS.

Co se týče grafiky, nejedná se o nic přelomového, typická úroveň konzolí jen na PC doplněna o spoustu bloom efektů, které zakrývají nedostatky. Na druhou stranu nemusíte řešit hardwarové nároky. Za pozornost stojí skutečnost, že si vidíte na nohy, ale hlavní hrdina (Miles Kilo) je opět němý!

Resumé

Hrací doba je sice podprůměrná, ale kampaň má spád a ve výsledku si řeknete, že těch zhruba 5,5 hodiny bylo tak akorát. Syndicate vám dodá notnou dávku nostalgie a dá vám vzpomenout na časy dávno minulé a nebýt automatického doplňování zdraví byla by to skutečně oldschoolovka. Pokud jste příznivci online hraní, jistě vás dále zaujme multiplayerová část, ve které si můžete s kamarády projít kooperativní kampaň, která je odlišná od té singleplayerové a ve výsledku se dostanete na mnohem delší hrací dobu. Fanoušci FPS žánru by určitě Syndicate neměli minout. K dispozici je jak pro PC, PlayStation 3, tak XBOX 360.

Syndicate – 8/10