Recenze: Ghost Recon: Future Soldier - taktika je základ úspěchu | Buchtič blog o IT a PC Buchtič blog

... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth. »

Recenze: Ghost Recon: Future Soldier – taktika je základ úspěchu

7 Srp 2012

Ghost Recon: Future Soldier

Hry se jménem spisovatele Toma Clancyho v názvu se vždy odlišovali od mainstreamu a nabízeli trochu jiný a intenzivnější herní zážitek. Platilo hlavně za starých časů, než Ubisoft odkoupil kompletní práva na využívání této značky a následně ji začal lepit i na takové arkády jakým je HAWX. Zůstal nejnovější Ghost Recon s podtitulem Future Soldier, alespoň z části věrným svým kořenům nebo zdegeneroval a stala se z něj tupá střílečka?

Zjednodušování herních principů, snižování úrovně obtížnosti a přizpůsobování ovládání gamepadu patří bohužel k dnešní době a patrně to bude čím dál horší. Stejný trend zasáhl bohužel také sérii Ghost Recon. Již to není „hardcore“ záležitost pro ostřílené hochy, kde je nutné přemýšlet a taktizovat, ale naštěstí úpadek není zas až tak veliký a nespadl na úroveň konkurence z Activisionu/Treyarchu. Stále se z něj tím pádem nemůže stát masová záležitost a na druhou stranu neodradí hráče, kteří znají původní díly. Případně a může přilákat nové, kterým rambo styl nevyhovuje.

Nižší taktizování a nemožnost přidělovat rozkazy se pojí s tím, že již nejste velitelem elitní jednotky, ale pouze jejím řadovým členem. Nedáváte svým spoluhráčům rozkazy typu, kudy mají jít, jakou mají udělat akci atp. Ale nicméně je možné jim přikázat, na jaký cíl se mají zaměřit. V této souvislosti je nutné upozornit na podstatnou novinku, která se hodí pro tichou a čistou eliminaci cílů. Označíte cíle, vyčkáte, než si najdou parťáci střeleckou pozici, poté zavelíte a všichni vystřelí na ráz.

Náročnější hráče rozhodně potěší umělá inteligence vašich týmových parťáků. Postupují opatrně, umějí střílet, stejně tak se krýt. Pokud vás nepřátelé ochromí, když je to možné a nejste od týmu daleko, přiběhne za vámi spolubojovník a ošetří vás. Tolik chvály se již, ale nedá říci na stranu AI protivníků. Ti již tolik nepobrali a ke všemu přesně vědí, kde jste, i ve chvíli, kdy vás vidět nemohli a chodí stále po stejných waypointech.

Příběh co netrpí klasickým klišé

Po příběhové stránce Ghost Recon nabízí klasickou zápletku. V kostce jde o to, že ruská skupina „teroristů“, ovládající i Kreml na začátku zahubí celý jeden Ghost tým. Následně váš tým jde po nich a zjistí, že situace je vážnější, než si všichni mysleli. Jak už to tak bývá, nakonec zachraňujete svět.

Nijak zvlášť neobvyklý příběh, nicméně způsob vyprávění, kdy se dozvídáte ohromně velké množství podrobností a vše si sami dáváte snadno do souvislostí, je perfektní. Celé to podrtují rozvinutá intra, která ale oproti jiným hrám neobtěžují a rádi se na ně budete dívat.   Ve výsledku netrpí klasickými klišé a příběh není překomplikovaný a je uvěřitelný.

Není to jen prosté „tenhle je zlý, najdi ho, eliminuj“. Svůj podíl na tom má také skutečnost, kdy začínáte výsadkem a končíte a opět opuštěním celé oblasti. Takže žádný na skriptovaný konec mise například po posledním výstřelu.

Moderní vybavení

Co by to bylo za speciální jednotku, kdyby nedisponovala hi-tech vybavením. Známé termovizi v určitých misích asistuje detektor elektronických částí, který ocení nejen v písečné bouři. Další vychytávkou je neviditelná kamufláž, podobně jako ji známe z Crysis. Aktivuje se pouze, když jste přikrčeni a jdete pomalu. Nicméně stále si nepřátelé mohou všimnout šumu, který kamufláž produkuje a pokud se rychle neuklidíte stranou, půjdou po vás. Na stealth akce a mise, kde je vyžadován částečně tichý průchod ideální věc a připomnělo mi to staré zlaté časy Splinter Cella.

Mít dostatek informací před tím než vtrhnete do budovy nebo na otevřené prostranství je základ úspěchu. K tomu slouží robotický droid, který umí také létat a vysílat EMP. Nemyslete si, že se podíváte na druhý konec mapy, vysílač má omezený dosah. Pro likvidaci těžkých cílů vám v jedné misi pomůže mech jménem Warhound.

V souvislosti s technologickými hračkami se určitě podívejte na hranou promo video, které bylo natáčeno v ostravském ocelovém městě.

Grafika

Daní za to celé jsou poměrně vyšší nároky na hardware, kdy potřebujete něco víc než jen mainstreamovou sestavu, kterou jste pořídili před pár lety. Už jenom 19,7GB je solidní nálož dat na instalačku. Nicméně stačí si pohrát s širokou nabídkou grafických možností a vybrat si ideální poměr mezi hratelností a vizuální stránkou. Na oplátku za to dostanete nadprůměrný grafický zážitek, který ale přitom není přehnaně přeplácaný, myšleno co do množství blur a dalších podivných efektů. Na zadek si z něj sice nesednete, ale rozdíl proti konzolové verzi je patrný a není to tragédie jako mnoha současných her.

Resumé

Poslední Ghost Recon příjemně překvapil a ukázal, že chce jít nadále vlastní cestou, ačkoli zjednodušení herních principů a nižší nároky kladené na hráče jsou bohužel patrné. Skutečně si vývojáři myslí, že hráči jsou čím dál tupější a nedokázali by si s větší výzvou poradit? Toť otázka k zamyšlení. Naštěstí to vyvažuje inteligence vašich parťáků, kdy nemusíte všechnu práci odvádět sami, na vyšší obtížnosti to není žádná procházka růžovým sadem a na PC nadprůměrné grafické zpracování. Pokud patříte mezi fanoušky této série nebo hledáte něco jiného než Call of Duty, určitě byste neměli Ghost Recon: Future Soldier minout a pořiďte si jej na PC, PlayStation 3 nebo XBOX 360.

← Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli!