$theTitle=wp_title(" - ", false); if($theTitle != "") { ?>
... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth.
» Více informací
Jakožto fanda aut a automobilových simulátorů jsem nemohl odmítnout pozvání do Shiftroomu EA na prezentaci Need for Speed: Shift. Posledními pořádnými NFS jsou pro mě Prosche a poté Undergroundy, kde přišel ke slovu tuning a to byly poslední díly, které jsem dohrál a případně hrál vícekrát. Ovšem další díly byly stále o tom samém a vůbec za odpad považuji úlet mimo, ProStreet. Undercover se sice snažili vrátit zpět k Most Wanted, ovšem to byla rychlokvaška. Proto jsem byl zvědavý na další, v pořadí již 13 díl, jenž má být restartem celé série.
Za novým dílem stojí studio Slightly Mad Studios, kteří stojí za vynikajícími GT Legends, GTR, GTR2 a fyzikální model vytvořil Eero Piitulainen, jenž stojí za fyzikou v Richard Burns Rally. Právě proto, jsem byl na Shift zvědav, zda půjde jen o kopii nebo to bude nová hra. Po zasednutí k ne příliš výkonným notebookům (ano, hra poběží a bude hratelná s pěknou grafikou na průměrných strojích) a po pár odjetých kolech jsem měl jasno, je tu konečně změna, změna hodně příjemná a nečekaná.
Pěkná grafika, spousty aut s realistickým chováním a perfektně zpracovaným interiérem, reálné okruhy + zajímavé smyšlené okruhy v centech světových metropolí, reálné pohyby hlavy řidiče, rozostření a roztřesení obrazu při nárazu a mnoho dalších novinek, které uchvátí každého milovníka aut. Ovšem není to ryzí simulátor a arkádoví jezdci si přijdou také na své. Na začátku hry zajedete několik kol na testovacím okruhu a podle výsledku vám hra doporučí úroveň obtížnosti. Měli jsme možnost hrát vývojovou verzi z E3, zaměřenou na driver profile (profil řidiče). Profil řidiče je způsob, jak vás motivovat, abyste u hry zůstali co nejdéle. Sbíráte odměny na základě hodnocení jízdního stylu. K získání všech odměn nemusíte za každou cenu vyhrát, stačí jen získat co nejvíce bodů v závodu. Ať již za ťukance se soupeři či čistou jízdu. Snad v každé hře dnes najdeme systém získávání achievementů a přiznejme si, hráče to baví a touží být lepší být jak ostatní.
NFS Shift mě ohromili a jsem na zvědav demo, které by mělo vyjít příští měsíc a samozřejmě na finální verzi. Jsem zvědav na všechny úrovně obtížnosti. V demu byla nastavena střední obtížnost (zlatá střední cesta, simulace cinknutá arkádou) a musím uznat, že jsem ze začátku měl problém. Čekal jsem totiž další arkádu a nejlepší nápad nebyl vzít si na první jízdu hned BMW 🙂 Kromě toho E3 demo obsahovalo pouze 2 tratě (městský okruh Londýn, Alpental) a 6 aut (BMW M3 GT2, Volkswagen Scirocco, Nissan GT-R SpecV, Pagani Zonda R, Ford Shelby GT500). Rozdíl v řízení jednotlivých aut byl propastný. Například Zonda byla v podstatě neovladatelná a se Sciroccem nebyl problém. Logicky se bude začínat se slabými auty a až poté se postupně probojujete až k BMW M3, které je ikonou celé hry. Ve finální verzi se mj. těším na severní smyčku – Nordschleife, Brands Hatch či Spa a z automobilů na BMW 135i Coupé, Ford Escort RS Cosworth či Bugatti Veyron 16.4.
Na serveru slunečnice.cz si můžete přečíst rozhovor s českým vývojářem Michalem Beranem. Spoustu dalších informací, například seznamy aut, drift mód apod. najdete na fanouškovském webu nfsgme.net. Pokud chcete mít hru, jakmile se dostane na pulty obchodů, neváhejte a předobjednávejte.