$theTitle=wp_title(" - ", false); if($theTitle != "") { ?>
... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth.
» Více informací
Minulý pátek, 11. března, jsem opět zavítal do české pobočky Electronic Arts. Tentokráte na prezentaci a herní ukázku blížících se realističtějších Need for Speed s podtitulem Shift 2 Unleashed. Na úvod jsme se s dalšími shodli na tom, že prefix NFS již měli zahodit a jmenovat se to mohli čistě jen Shift 2 Unleashed a příště Shift 3 atd. Pod Need for Speed si každý automaticky vybaví ryze arkádové závodění, jakým byli například poslední Hot Pursuit. Proto je holý nesmysl pod jednou značkou vydávat 2 rozdílné série. Nebo se v EA bojí toho, že když vyhodí nálepku NFS, tak to nikdo nebude kupovat?
Ano, tím jsem chtěl naznačit, že Shift 2 posunuje realističnost opět o kousek výš. Nově přináší rádoby pohled z očí jezdce. Tzn., že kolem obrazovky vidíte vnitřek helmy a při zatáčení se kamera nasměruje do zatáčky. Jistě si pamatujete na získávání zkušenostních bodů. Nyní je dostanete jen za správné věci jako je čistá stopa, čisté předjetí a naopak už nezískáte body za otloukání auta o soupeře a další věci, které vás jen připravují o čas a nejsou ani za mák k ničemu dobré. Po dlouhé době se také vrací režim kariéry a Slightly Mad Studios podařilo získat licenci na šampionát FIA GT3 a GT1. Jinak se bude závodit v téměř stejných módech z nichž některé se dočkali výrazného přepracování, například drift, který byl v prvním Shiftu nehratelným. Nově se bude závodit také v noci, či západu slunce, což bude zákeřné. Rozšířily se také možnosti tuningu a nastavení auta, které se projeví na jízdních vlastnostech.
Našince zajisté potěší přítomnost brněnského okruhu, za což vděčíme jistě brněnské části týmu. Kromě Brna bude hra obsahovat dalších téměř 40 tratí a se všemi jejich kombinacemi se bude jednat o více jak 90 tratí. Těšit se můžeme Brands Hatch, Donington, Monzu či Zolder, ale také nebudou chybět městské okruhy jako je Londýně a samozřejmě nesmí chybět Nürburgring. Aut by mělo být k dispozici něco kolem stovky, ale stejně mi poslední dobou přijde, že se všude opakuje pár stejných aut včetně všech možných variant a například na italské automobily vyjma Lamborghini a příležitostně Ferrari se zapomíná.
Hrálo se jak na PlayStationu 3, XBOXu 360 a PC a na všech platformách běžely rozdílné vývojové verze. U konzolí byly navíc připraveny playsety s Logitechem G27, což do hry vnášelo další rozměr. Ovšem u volantů napříč všemi platformami byla patrná dlouhá odezva. Pochválit musím nové základní kruhové menu, které působí mnohem dospělejším dojmem. Druhá generace Autologu si zachovává známé prvky z Hot Pursuit a nově přinese mj. srovnávací žebříčky podle regionu, ale to jsme neměli možnost vyzkoušet.
Co se týče grafického zpracování tak změn oproti prvnímu dílu se na první pohled moc neudálo. Což není na škodu, jelikož již první Shift vypadal skvěle. Stále zůstávají bravurně zpracované interiéry aut až na fakt, že se s rostoucí rychlostí rozmazávají stejně jako okolní krajina. Musím se zmínit o příšerných texturách stromů, které působily jak z her za krále klacka, mj. jsou k vidění také na posledních gameplay záběrech ze severní smyčky, ale předpokládám, že ve finální verzi budou jistě jiné.
Nejvíce pobavil fakt, když jsme to s autem narvali do zdi, upadly kola, ale vzápětí po respawnu na trať již na autě byly opět všechny čtyři. Zřejmě to závisí na nastavené obtížnosti, ale na realističnosti to nepřidává ani za mák. Podobně skeptický jsem byl také k samotným karambolům. Některé animace vypadaly dobře, ale ve chvíli kdy se auto pětkrát přetočilo přes střechu a jelo dál, mě zábava přešla. Rovněž jsem nepochopil situace, kdy kloužete bokem a najednou jako by se vám kola zasekla a auto se přetočilo na bok. Je pravdou, že toto jsem pozoroval jen u PS3 verze, takže je dost možné, že se jednalo o chybu. Jak již jsem uvedl, zatím všechno byly vývojové verze, takže počkejme si na finální verzi.
Finální soudy si nechám až po dohrání oficiální verze, ale již teď je jisté, že Shift 2 poráží svého předchůdce a přináší další prvky. Ale k pořádné kariéře mi stále chybí v závodech zastávky v boxech a alespoň u licencovaných šampionátů, bych čekal vše, co k němu patří. Snad někdy autoři zahodí nálepku NFS a zapomenou na zjednodušování pro hráče NFS. Skalní fanoušek Need for Speed stejně Shifty hrát nebude a simulátorově zaměřeným hráčům vstávají chlupy hrůzou již při pomyšlení na tyto tři písmena. Potom by se z toho mohla stát kvalitní konkurenční série zaběhnutým značkám jako je GT5, která přináší trochu jiný pocit z řízení.
Need for Speed: Shift 2 Unleashed vychází 1. dubna 2011 pro PC, PlayStation 3 a XBOX 360. Když si jej nyní předobjednáte, získáte limitovanou edici za cenu běžné verze a tři exkluzivní vozy navíc.