Recenze: Sluchátka Accutone Pisces Band nejen pro iPhone překvapí | Buchtič blog o IT a PC Buchtič blog

... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth. »

Accutone Pisces BandNa český sluchátkový trh míří novinka designed in Great Britain, která má velké ambice oslovit majitele nejen zařízení s nakousnutým jablkem, ale všechny audiofily, kteří dokáží ocenit čisté podání zvuku a jsou ochotni si za kvalitu připlatit. Podařilo se mi získat na recenzi jeden model Accutone Pisces Band, proto máte možnost dozvědět se, pro koho jsou určena a co nabízí.

Společnost Accutone nepatří na českém trhu mezi známé značky, přesto se již více než 40 let věnuje vývoji a výrobě profesionálních headsetů pro callcentra a firmní nasazení. Nyní své zkušenosti zužitkovala, přináší je také běžným spotřebitelům, chce konkurovat prémiovým značkám, jako Beats by Dr. Dre, AKG nebo Bose a moderním designem oslovit mladou generaci, která slyší na lifestylové výrobky. To se jí daří, protože sluchátka Pisces Band zaujmou již na první pohled svým elegantním vzhledem, a to nejen v mnou testované bílé verzi, ale také oranžové i černé.

Ačkoli bílá barva mi osobně na spotřební elektronice přijde nepraktická, v případě těchto sluchátek se má situace jinak z důvodu hliníkových doplňků a použitého matného plastu, na kterém nejsou otisky prstů prakticky vidět. Jako celek to funguje skvěle a v kombinaci s bílým koženým pouzdrem, které je součástí balení, si jej zamilují také naše něžné polovičky.

Pisces Band patří do segmentu náhlavních sluchátek, díky skládací konstrukci jsou předurčena nejen pro domácí poslech i na cesty. K tomu jim dopomáhá lehká hliníková konstrukce vážící pouhých 150 g. Protože samotné mušle nejsou s konstrukcí spojena na pevno, ale kloubovým mechanismem, v kombinaci s příjemným koženým polstrováním sluchátka na hlavě netlačí a prakticky o nich nevíte ani při delším poslechu hudby.

Perfektní výkon od Betthovena přes RnB až po Metallicu

Sám výrobce řadí sluchátka do třídy B – Tuned for Ultra Bass, což logicky evokuje podmanivé basy. Přesto jsem byl z počátku z hudebního podání rockové hudby zklamaný, protože výstup byl mdlý a scházely mi tolik charakteristické basy. Po několika desítkách hodin poslechu a vyčkání na rozehrání sluchátek, se karta obrátila.

Po zahoření sluchátek, které jsem provedl vesměs právě na rockové hudbě, musím konstatovat, že hudební rozsah testovaných sluchátek je skutečné znamenitý. Zahrají čistě výšky, přitom je nezastíní ani při vyšších hlasitostech výrazné středy ani hluboké basy. Jednoduše řečeno s Pisces Band je radost poslouchat klasickou i mainstreamovou hudbu. Perfektní výstup očekávejte u dynamických skladeb žánru RNB. Podmanivým zážitkem jsou především akustické verze písní s vysokými vokály, klavírní skladby, ale také violoncellisté z Apocalypticy.

Sluší se upozornit na jednu podstatnou věc. Sluchátka sice tlumí ruchy okolí, což vychází z jejich polootevřené koncepce, ale s tím se zároveň pojí jedna podstatná věc. Již při středních úrovních hlasitosti hudba proniká do okolí.

Accutone Pisces Band

Made for nakousnuté jablko

Certifikace Made for iPod, iPhone a iPad není dnes u spotřební elektroniky ničím výjimečným. Přesto jsem neváhal a využil možnosti otestovat kompatibilitu s novým iPhone 5. Konektor nevypadával, ovládací tlačítka pro digitální řízení hlasitosti i příjem hovorů fungovaly bez sebemenších problémů. Druhá strana označila kvalitu hovoru za standardní, a protože jsem se po celou dobu hovoru slyšel, nebylo nutné do mikrofonu křičet. Umístění ovládacích tlačítek pouhých 12 centimetrů od konstrukce považuji za slabinu, protože na ně prakticky nevidíte. Umístění má patrně svůj význam, protože pod tlačítky se nachází všesměrový mikrofon od Apple a je tím docíleno vysoké kvality hovoru. Tlačítko dálkového ovládání umožňuje nejen hovory přijímat a ukončovat, ale také pouštět skladby, takže třítlačítkové digitální dálkové ovládání je využito na maximum.

Verdikt

Výrobce dokázal přetavit své zkušenosti z korporátní sféry do spotřebitelského segmentu a Pisces Band Podávají nadstandardní výkon za každé situace a svým výkonem se hodí také na hraní počítačových her. Stačí vydržet a nechat je rozehrát po večerech, než se správně zajedou, a poté si už jen vychutnávat zvuk, jak v koncertní síni.

Skládací mechanismus je praktický, působí bytelným dojem a snese i hrubší zacházení. Ve složeném stavu se sluchátka vejdou také do kabelky nebo do brašny k notebooku a díky plochému kabelu, se sluchátka nezamotají. Když se s nimi kdekoli ukážete, nebudete se za ně muset stydět.
Průměr reproduktoru: 40 mm
Typ reproduktoru: dynamický
Impedance: 32Ω ± 15% při 1kHz