Recenze: Battlefield 3 - král FPS je tady | Buchtič blog o IT a PC Buchtič blog

... je jedním z nejnavštěvovanějších tuzemských blogů zabývajících se IT a češtinami do programů a her. Pokud máte problém nejen
s počítačem pravděpodobně u mě naleznete řešení, případně si o něj napište. Zajímám se rovněž o herní průmysl a internet věcí - každý produkt pořádně prověřím. Přiblížíme si tvorbu webových prezentací a budeme cestovat po světě skrz Google Earth. »

Recenze: Battlefield 3 – král FPS je tady

7 Lis 2011

Battlefield byl od jakživa ryze multiplayerovou záležitostí. S příchodem Bad Company, jsme se na konzolích dočkali singleplayeru a na PC až v případě Bad Company 2. Dalo by se říci, že singleplayer je v tomto žánru v posledních letech spíše bonusem bez velké trvanlivosti. Jak je na tom nejnovější přírůstek rodiny, Battlefield 3?

Vyprávění příběhu pomocí flashbacků je v současný módní trend, takže prostě nemůže chybět ani v očekávaném hitu. Klasická zápletka o teroristech s jadernými zbraněmi, ovládnutí světa a plná zvratů působí dobře. Příběh vypráví mariňák, který u výslechu kvůli vlastizradě, v jehož kůži většinou hrajete, ale vžijete se také role jiných postav. Zalétáte si jako kopilotka v letadle, zařídíte tank a užijete si výsadek v podání ruských chlapců. V každém případě příběh není špatný a stojí za to jej zkusit, i v případě, že si Battlefield 3 pořizujete kvůli multiplayeru.

Frosbite 2.0

Graficky rozhodně jedna z nejlepších her současnosti, která nastavila laťku opět mnohem výše. Obzvláště možnosti destrukce jsou fascinující a fakt, že se neustále něco v okolí děje, dokresluje atmosféru. Nejpůsobivější mise je Going Hunting, kdy začínáte v podpalubí letadlové lodi a jdete do letadla. Do toho vám nad hlavou prolétají letadla a v okolí vidíte lodě odpalující rakety na pozemní cíle. Kromě toho jsou vzdušné souboje povedené a Ubisoft by se se svým HAWX mohl leccos od kluků z DICE přiučit. Druhou nejpůsobivější misí je Drop ‘Em Like Liquid, kdy vyskočíte z letadla a užíváte si volný pád mezi mraky a v dálce slunce. Prostě nádhera. Ostatně tato mise je zajímavá tím, že její část procházíte za americké jednotky a následně v podání ruských výsadkářů.

Stejně jako nedávno v dojmech z bety, si opět musím rýpnout animace smrti. Což o to, všechno je to krásné a dívá se na to pěkně, jenže proč postava padne pokaždé jen vpravo?

AI spolubojovníků je pod bodem mrazu

Místy je hra bohužel trochu natvrdlá a občas narazíte na bug jako jsou respawnující nepřátelé způsobem, že spadnou z nebe. Podobně umělá inteligence je prazvláštní. Několikrát jsem měl pocit, že nepřátelé přesně ví, kde jsem, ačkoli mě nemohli vidět a mají sakra přesnou mušku. Naopak vaši spolubojovníci moc inteligence nepobrali a mají problémy kohokoli zastřelit. V souvislosti s tím, že jsou nesmrtelní, často uvidíte komické situace, kdy nepřítel stojí tváří v tvář vašemu parťákovi a navzájem do sebe střílí. Samozřejmě padne nepřítel, ale po hodně dlouhé době. Ovšem se na těsno potkáte s protivníkem vy, pravděpodobně to pro vás neskončí dobře.

Prokletý Battlelog

Dle obtížnosti vám 12 singleplayerových misí vydrží zhruba solidních 8 hodin – přesné číslo neznám, protože Battlelog nic co se týká singleplayeru nezobrazuje. K čemu mě teda nutí kampaň spouštět přes prohlížeč, když mi není schopen poskytnout jedinou informaci? Kdybych se nemusel pokaždé dívat na loga a úvodní intro, klidně bych se s ním smířil, ale takhle je to jen další zbytečnost, která vás zdržuje od hraní.

Kromě multiplayeru je tu také 6 kooperativních misí, které se vám postupně odemykají. Jsou jiné než v kampani a nabízejí standardní úkoly typu, osvoboďte někoho, braňte po určitou dobu dané místo nebo kryjte pozemní jednotky. Celkem pěkné zpestření, které může potěšit hráče, kteří multiplayeru zrovna neholdují.

Resumé

Nálepku Best of the year si podle mě Battlefield 3 nezaslouží. Co se týče žánru FPS, tak je bezpochyby vítěz včetně letošního podzimního duelu BF3 vs CoD. Nepředpokládám, že CoD se zastaralým enginem a arkádovými herními prvky Battlefield 3 překoná.

Rozhodně se těším na další hry (kupříkladu Mirrors Edge 2), které poběží na Frostbite 2 enginu, jelikož ten se mi hodně líbí a má velký potenciál.

Vzhledem k tomu, že mě multiplayer nechává klidným, suma sumárum, krásná osmička. České hráče potěší české titulky nejen na PC, ale také na XBOX 360, kromě PlayStation 3. Navíc za cenu standardní verze získáte limitovanou edici.

Battlefield 3: 8/10